Εξεταστέα Ύλη Ναυτικής Ιστορίας
- Σάββατο 25 Μαΐου 2013 - 12:00 π.μ. -

Εξεταστέα  Ύλη Β τετραμήνου Ναυτικής Ιστορίας της Α τάξης Δοκίμων

Όπως αναφέρθηκε κατ’ επανάληψη προφορικώς η εξεταστέα ύλη του μαθήματος έχει ως εξής :

3ος τόμος Σίμψα

Κορβέτα ήταν ελαφρό πολεμικό (σελ. 60)……70-80 άνδρες (σελ. 65).

Σε μια χρονική περίοδο (σελ. 166)…..μικρό καρικέτο (σελ. 171).

Εκτός όμως (σελ. 174)….τα πυρπολικά των Ελλήνων (σελ. 179).

Πρώτα πρώτα για την παρασκευή του, (σελ. 241)…. τις κατάλληλες εμπρηστικές ύλες (σελ. 244).

 

4ος τόμος Σίμψα

Το έτος 1822 (σελ. 23)…το Ναυτικό και οι Δυνάμεις (σελ. 25).

Μάρτιο του 1824 (σελ. 45)…το τρόπαιο του Γέροντα (σελ. 50).

 

Φυλλάδια

Όλο το μονοσέλιδο φυλλάδιο για το πλοίο της γραμμής, το ραζοβάσελο και τη φρεγάτα.

Τις δύο τελευταίες σελίδες του οκτασέλιδου φυλλαδίου που ξεκινά με τον τίτλο «Η Ελληνική Ναυτική Ισχύς κατά τους  Πολέμους της Γαλλικής Επανάστασης και τους Ναπολεόντειους Πολέμους, 1792-1815». Οι σελίδες αυτές ξεκινούν με τίτλο «ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ. Ελληνική Ναυτική Ιστορία, 1821-1862».

Όλο το τρισέλιδο φυλλάδιο που ξεκινά με τίτλο «Η Διοίκηση του Ναυτικού»

Από το δωδεκασέλιδο φυλλάδιο με τίτλο «Η Ναυτική σημασία του Ελληνικού γεωγραφικού χώρου και στόλου για την ασφάλεια και τη συνέχεια του ελληνισμού»  που σας δόθηκε στο χειμερινό εξάμηνο έχετε το τμήμα «Το πρωινό της 25ης Μαρτίου…. και η ενίσχυση του Ελληνικού Στόλου με οκτώ αντιτορπιλικά»  που βρίσκεται από το τέλος περίπου της σελίδας 2 έως και το τέλος  περίπου της σελίδας 4.

Όπως σας έχει επίσης ανακοινωθεί δε θα τεθούν ερωτήσεις που έχουν σχέση με το Βυζαντινό Ναυτικό ή που έχουν ήδη τεθεί σε διαγωνίσματα του τρέχοντος τετραμήνου. Οι ερωτήσεις αυτές ήταν οι εξής:

 

ΖΗΤΗΜΑ 1.

Να αναφέρετε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πάρωνος.       

ΖΗΤΗΜΑ 2.

Να επισημάνετε τους τρόπους με τους οποίους εκπαιδεύονταν ναυτικά οι Έλληνες της Τουρκοκρατίας από τα μέσα του 18ου αιώνα έως την έναρξη της Επανάστασης του 1821.

ΖΗΤΗΜΑ 3.

Να αναλύσετε τη δομή του Βυζαντινού ναυτικού την περίοδο της ακμής του.

ΖΗΤΗΜΑ 1.

Να επισημάνετε τους τρόπους με τους οποίους εκπαιδεύονταν ναυτικά οι Έλληνες της Τουρκοκρατίας από τα μέσα του 18ου αιώνα έως την έναρξη της Επανάστασης του 1821. 

ΖΗΤΗΜΑ 2.

Να αναφέρετε τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων της γραμμής.

ΖΗΤΗΜΑ 3.

Τι γνωρίζετε για τη ναυτική νομοθεσία της Ύδρας, των Σπετσών και των Ψαρών κατά τους προεπαναστατικούς χρόνους?

ΖΗΤΗΜΑ 1.

Να σκιαγραφήσετε τη ναυτική τακτική της «γραμμής παραγωγής». 

ΖΗΤΗΜΑ 2.

Να αναφέρετε τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις επιμέρους κατηγορίες της φρεγάτας  των αρχών του 18ου αιώνα.

ΖΗΤΗΜΑ 3.

Περιγράψτε τα ναυτιλιακά όργανα και τις εκδόσεις που χρησιμοποιούσε το ελληνικό προεπαναστατικό ναυτικό.

ΖΗΤΗΜΑ 1.

Να αναφέρετε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κορβέτας.      

ΖΗΤΗΜΑ 2.

Να περιγράψετε το θεσμό, τη χρησιμότητα και τις οργανωτικές συνέπειες της «συμπλοιοκτησίας» στο προεπαναστατικό ελληνικό ναυτικό.

ΖΗΤΗΜΑ 3.

Να σκιαγραφήσετε τη ναυτική τακτική της «γραμμής μετώπου».

 

Σε περίπτωση αποριών σας μπορείτε να επισκέπτεσθε το γραφείο μου Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη τις γνωστές ώρες ή να στείλετε σχετικό ηλεκτρονικό μήνυμα στο [email protected] ή να καλείτε στο 6972373568.

 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!