Εισαγωγή στον προγραμματισμό με τη γλώσσα C (Α' έτος)

Βασίλειος Παπαλιάκος

Περιγραφή

- Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή -

CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Ενότητες

Για να μπορείτε να στέλνετε συμπιεσμένα αρχεία (.zip), μπορείτε να κάνετε δεξί κλικ και να χρησιμοποιήσετε την επιλογή "Αποστολή προς">"Συμπιεσμένος Φάκελος (μορφή zip)", όπως φαίνεται στην εικόνα.

Οδηγίες για τη χρήση της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης BigBlueButton θα βρείτε στην παρουσίαση. Επίσης, μπορείτε να παρακολουθήσετε το εκπαιδευτικό βίντεο από τους δημιουργούς της πλατφόρμας. Άλλα βίντεο μπορείτε να δείτε από το site.

Εδώ θα πρέπει να "ανεβάζετε" τις εργασίες που σας ανατίθενται. Ανοίξτε και διαβάστε προσεχτικά τις οδηγίες που παρατίθενται παρακάτω:

Εδώ θα βρείτε extra παρουσιάσεις (slides) που θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τη θεωρία

Εδώ θα υπάρχουν ασκήσεις για την εμπέδωση της ύλης που καλύπτουμε

Γιατί χρησιμοποιούμε σταθερές και πως;

Ανοίξτε αυτή τη θεματική ενότητα και μάθετε λεπτομέρειες.

Με αυτό το σύντομο βιντεάκι θα μπορείτε να κατανοήσετε τις διαφορές μεταξύ Compiler και Interpreter, όπως και ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά τους.

Για να δημιουργήσουμε προγράμματα από τη γλώσσα C, τοπικά στον υπολογιστή μας θα χρησιμοποιήσουμε την εφαρμογή DevC++, την οποία μπορούμε να κατεβάσουμε από τη διεύθυνση https://sourceforge.net/projects/orwelldevcpp/.

Εκτός από τους editors και compilers που χρησιμοποιούμε τοπικά στον υπολογιστή μας (είτε σε ένα IDE, είτε ανεξάρτητα), υπάρχουν και περιβάλλοντα εργασίας στο Διαδίκτυο. Σε ορισμένα από αυτά μπορούμε να εργαστούμε κανονικά και να γράψουμε κώδικα και να τον δοκιμάσουμε.

Ένα από αυτά είναι το https://www.onlinegdb.com/online_c_compiler

  • Πρώτα δίνουμε τις οδηγίες στον προεπεξεργαστή (πχ. #include ...)
  • Κάθε οδηγία προεπεξεργαστή βρίσκεται σε μία γραμμή
  • Κάθε εντολή τερματίζεται με ; (ελληνικό ερωτηματικό)
  • Η γλώσσα C είναι case-sensitive, δηλαδή κάνει διάκριση μεταξύ πεζών και κεφαλαίων γραμμάτων
  • Χρησιμοποιούμε μια γραμμή ανά εντολή
  • Καλό είναι κάθε γραμμή να μην ξεπερνά τους 80 χαρακτήρες
  • Για να ξεχωρίσουμε διάφορες ενότητες κώδικα, αφήνουμε κενές γραμμές
  • Οι ενότητες (block) εντολών (πχ. που χρησιμοποιούνται στις συναρτήσεις) περικλείονται από αγκύλες και έχουν εσοχή (συνήθως 2 ή 4 χαρακτήρες)

Πρότυπο προγράμματος:

/* C program standard structure */
#include <stdio.h>

/* comment */ int main() { int x; /* comment */
/* comment */ printf("give me an integer: "); scanf("%d", &x); x++; printf("\nx++ = &d", x); return 0; }

Εδώ θα βρείτε συγκεντρωμένα όλα όσα κάναμε στο μάθημα και μαζί και όλα τα αρχεία, τις ασκήσεις και τις εργασίες που θα πρέπει να υποβάλετε.