Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΒΛΗΤΙΚΗ- ΕΚΡΗΚΤΙΚΕΣ ΥΛΕΣ- ΠΥΡΟΜΑΧΙΚΑ

(TMA211) -  Αντιπλοίαρχος Χαράλαμπος Μενύχτας ΠΝ

Περιγραφή Μαθήματος

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η Βλητική είναι η επιστήμη που μελετά την κίνηση, τη συμπεριφορά και εν γένει τα φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα στο βλήμα από τη στιγμή της  πυροδότησης

μέχρι και την τελική του αλληλεπίδραση με τον στόχο.

Περιλαμβάνει τα εσωτερικά φαινόμενα εντός του όπλου κατά την πυροδότηση, την εξωτερική πτήση του βλήματος στην ατμόσφαιρα και τα τερματικά αποτελέσματα κατά την πρόσκρουση. Ως διεπιστημονικό πεδίο, αντλεί εργαλεία από τη φυσική, τη χημεία και τη μηχανική, με άμεσες εφαρμογές στη ναυτική πυροβολική, την αμυντική τεχνολογία και την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα.

 

 

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην παροχή θεωρητικής βάσης και επιχειρησιακών γνώσεων που επιτρέπουν στον εκκολαπτόμενο Αξιωματικό να κατανοεί, να εκτιμά και να αξιοποιεί ορθολογικά τα μέσα του ναυτικού πυροβολικού. Στόχος είναι όχι η «μηχανιστική» χρήση όπλων, αλλά η ανάπτυξη και καλλιέργεια τεχνοκρατικής κουλτούρας και ικανοτήτων προς λήψη αποφάσεων βάσει δεικτών (KPIs), εκτίμηση πραγματικής αποτελεσματικότητας πυρών και διασφάλιση ασφάλειας και συμβατότητας όπλων-πυρομαχικών.


Μετά το πέρας του μαθήματος ο/η σπουδαστής/ρια θα είναι σε θέση να:

  • κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις βασικές ορολογίες έκρηξης & πυρομαχικών

  • εξηγεί τις φυσικές διεργασίες και φαινόμενα στην εσωτερική, μεταβατική, εξωτερική και τερματική βλητική,

  • αξιολογεί τις επιδράσεις περιβαλλοντικών και τακτικών παραγόντων στη διαδρομή του βλήματος και στην ακρίβεια βολής,

  • επιλέγει κατάλληλα είδη πυρομαχικών και μεθόδους βολής με γνώμονα το είδος στόχου, την τακτική κατάσταση και τη γεωμετρία βολής,

  • εφαρμόζει αρχές ασφαλούς χειρισμού, αποθήκευσης και μεταφοράς εκρηκτικών υλών και πυρομαχικών.

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Ιστορική εξέλιξη της βλητικής· εσωτερική βλητική και συμπεριφορά κάννης· εκρηκτικές ύλες: χαρακτηριστικά και ασφάλεια· Π/Χ: κατασκευή, τύποι και κριτήρια επιλογής· μεταβατική, εξωτερική και τερματική βλητική· πίνακες βολής και συστήματα διεύθυνσης πυρός· αισθητήρες και οργάνωση βρόχου εμπλοκής (detect-to-engage sequence)· πρακτικές ευθυγράμμισης κάννης και αλυσίδα διαδικασιών για αύξηση του Phit.

 

ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις με υποστήριξη οπτικοακουστικού υλικού, εκπαιδευτικά βίντεο και ενδεικτικά πρακτικά παραδείγματα.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η προφορική βαθμολογία διαμορφώνεται από την ενεργό συμμετοχή στην τάξη (30%), την ποιότητα των εργασιών (30%), και την επίδοση στα γραπτά διαγωνίσματα (40%).

 

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025